کمپرسور سردخانه آمونیاکی - 8 سیلندر گرام ساخت دانمارک

در سردخانه آمونیاکی ، مبرد اصلی آمونیاک بی‌آب است. میزان هزینه بسیار کمتر استفاده از سیستم تبرید آمونیاکی نسبت به مبردهای HFC (هیدروفلوئوروکربن) و CFC  که تقریبا یک دهم آنها می باشد باعث شده است که از سردخانه های آمونیاکی در صنعت بیشتر استقبال شود. از مزایای سیستم های تبرید آمونیاکی می توان به بازدهی بالا، هزینه کمتر، اثرات مخرب زیست محیطی کمتر و تشخیص نشتی آسان اشاره کرد.

سیستم تبرید آمونیاک بیشتر در مقیاس بزرگ و صنعتی مانند: تأسیسات تولید مواد غذایی ، انبارهای سردخانه ، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ، تأسیسات پتروشیمی و … استفاده می شود.

همانطور که می دانید سردخانه های آمونیاکی برای نگهداری انواع مواد غذایی می باشند که خود انواعی دارند از نظر دما به دو گروه سردخانه بالای صفر و زیر صفر تقسیم می شوند و از نظر قابلیت جا به جایی به دو گروه سردخانه ثابت و متحرک و از نظر نوع گاز مصرفی به دو نوع سردخانه فریونی و آمونیاکی تقسیم می شوند.

عملکرد این نوع سردخانه مشابه سردخانه های تراکمی و فریونی می باشد، به این صورت که در سردخانه های آمونیاکی سیستم دارای تجهیزاتی مانند کمپرسور ،کندانسور، ریسیور تانک،اواپراتور و عامل انبساط(شیر سوزنی) می باشد با این تفاوت که پمپ مبرد(آمونیاک) عضودیگری می باشد که بسیار پر اهمیت است.

طرز کار سردخانه های آمونیاکی همانطور که گفته شد بسیار شبیه به سردخانه های فریونی می باشد بدین صورت که آمونیاک در کمپرسور به صورت بخار تحت تراکم قرار گرفته و با فشار بالا و دمای بالا وارد کندانسور می شود درکندانسور عمل تقطیر صورت گرفته و آمونیاک از حالت گاز به حالت مایع خالص در می‌آید

خروجی از کندانسور آمونیاک به ریسیور تانک و مخزن آمونیاک می‌رسد در این قسمت فشار آمونیاک ۱۲ بار می باشد و دمای آن ۳۵ درجه سانتیگراد.

رسیور تانک یا مخزن آمونیاک در سردخانه های آمونیاکی، از دو قسمت تشکیل میشود :

قسمت مایع آمونیاک در کف مخزن و قسمت گاز آمونیاک در بالای مخزن قرار می گیرد از کف مخزن مسیری به قسمت بالای سپراتور وصل می شود

اما قبل از رسیدن مایع آمونیاک به سپراتور باید از یکی از قسمت های اصلی سیکل به نام (عامل انبساط) عبور کند . با گذشت مایع از این قسمت 2 نتیجه حاصل می شود:

  1. شکست فشار از 12 بار به 2 بار
  2.  کاهش دما تا 10- درجه سانتیگراد

و حالت آمونیاک در این مرحله بصورت مخلوط و پودر می باشد.

از سیستم آمونیاک برای سیستم‌های تبریدی با ظرفیت‌های بسیار بالا استفاده می شود.

کاربرد سردخانه زیرصفر آمونیاکی :

  • کارخانه آب سرد صنعتی
  • انبارها و انبارهای سرد
  • اتاقهای انجماد عمیق
  • واحدهای مایع سازی گاز
  • کارخانه های تولید یخ
  • واحدهای انجماد صنعتی

تنها عیب سیستم های تبرید آمونیاکی ، سمی بودن گاز آمونیاک هست که باید توجه داشت هنگام نشت گاز آمونیاک به راحتی بوی آن حس می‌شود. بنابراین در صورتی که افراد بوی آن را حس کردند، باید سریع‌تر از ماسک استفاده کنند یا از محل دور شوند. تنفس گاز آمونیاک برای انسان مضر است. افرادی که در محیط‌ های سیستم تبرید آمونیاکی کار می‌کنند، باید آموزش‌‌های لازم را ببینند تا در صورت بروز حادثه اقدامات ایمنی مناسب را انجام دهند.

کمپرسورها ساخت کشور دانمارک با برند گرام و هشت سیلندر می باشند و با توجه به کارکرد کم آن ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

این کمپرسور ها نیازمند تعمیر می باشد و به قیمت مناسب به فروش می رسند.

 

قیمت : تماس بگیرید

کمپرسور آمونیاکی 8 سیلندر گرام