کمپرسور سردخانه کوپلند 10 اسب DWM

وظیفه کمپرسور سردخانه در سردخانه ها  ، تراکم مبرد، ایجاد اختلاف فشار در مدار سرمایشی و در نتیجه حرکت مبرد در داخل سیکل تبرید است.

از پرکاربرد ترین و پرمصرف‌ترین کمپرسورها در سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایشی، کمپرسورهای سیلندر پیستونی می باشد. 

تراکم مبرد در این نوع کمپرسور به این صورت است که مبرد بعد از تبادل حرارتی در داخل اواپراتور، تبخیر می شود و از طریق خط لوله مکش و سوپاپ مکش روی ولو پلیت وارد سیلندر کمپرسور می‌شود. پس از ورود مبرد به داخل سیلندر، سوپاپ مکش روی ولو پلیت بسته شده و پیستون در نتیجه چرخش میل لنگ به سمت بالا حرکت کرده و مبرد را در فضای بسته سیلندر متراکم می‌کند.

پس از رسیدن پیستون به بالاترین حد خود (نقطه مرگ)، سوپاپ دهش باز شده و مبرد متراکم شده از سیلندر خارج می‌شود. با تغییر در حجم سیلندر و سرعت حرکت پیستون و همچنین توان سیم پیچ کمپرسور، می‌توان ظرفیت و توان کمپرسور را تغییر داد.

کمپرسورهای سیلندر پیستونی ساخت شرکت کوپلند از پرمصرف‌ترین و خوش‌نام‌ترین کمپرسورهای برودتی موجود در بازار تهویه و تبرید ایران هستند. از این کمپرسورها در ساخت انواع چیلر و سردخانه استفاده می‌شود.

کمپرسورهای کوپلند سیلندر پیستونی موجود در بازار ایران که به دی وی ام (DWM) هم مشهور هستند، عمدتاً ساخت آلمان شرقی، چک اسلواکی، بلژیک و آمریکا می‌باشند که البته با توجه به فروپاشی کشور آلمان شرقی، عمدتاً مدل‌های ساخت کشور چک امروزه وارد ایران می‌شوند.

مزایای کمپرسور سردخانه کوپلند :

  • استهلاک کم
  • طول عمر بالا
  • هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار پایین

کمپرسورهای سیلندر پیستونی کوپلند در دو نوع استاندارد (Standard) به رنگ طوسی و دیسکاس (Discuss) به رنگ مشکی موجود می باشند.

این کمپرسور به تازگی توسط تعمیرکاران مجرب تعمیر و سرویس شده است و آماده راه اندازی می باشد و به قیمت مناسب به فروش می رسد.

 

قیمت : تماس بگیرید

کمپرسور سردخانه فریونی کوپلند 10 اسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *